شب زفاف
کانون سیدالشهدا
هرروزی که درآن گناه نشود آن روز عید است. امام علی(ع)

 

 

فصل سوم : در بيان آداب زفاف و مجامعت 

 

بدان که زفاف کردن در وقتى که ماه در برج عقرب باشد يا تحت الشعاع باشد مکروه است و جماع کردن در فرج زن در وقتى که حايض باشد يا با خون نفاس باشد حرام است و ازمابين ناف تا زانو از ايشان تمتع بردن مکروه است و بعد از پاک شدن و پيش از غسل کردن جماع را نيز بعضى حرام مي دانند و احوط اجتناب است مگر آنکه ضرورتى باشد پس امر کند زن را که فرج را بشويد و با او مقاربت کند و زن مستحاضه اگر غسل وساير اعمالي که او را مي بايد کرد به جا آورد با او جماع مي توان کرد ودر وطى دبر زن خلاف است بعضى حرام مي دانند و اکثر علماء مکروه مي دانند و احوط اجتناب است و بهتر آن است با زن خود که جماع کند وآزاد باشد منى خود را بيرون فرج نريزد و بعضى علماء حرام مي دانند بي رخصت زن و در کنيز باکى نيست .

 

از حضرت صادق عليه السلام منقول است که نبايد مرد رادخول کردن بزن خود در شب چهارشنبه .

 

حضرت امام موسى عليه السلام فرمود که هر که جماع کند با زن خود در تحت الشعاع پى با خود قرار دهد افتادن فرزند را از شکم پيش از آن که تمام شود.

 

حضرت صادق عليه السلام فرمود که جماع مکن در اول ماه و ميان ماه و آخر ماه که باعث اين مي شود که فرزند سقط شود و نزديک است که اگر فرزندى به هم رسد ديوانه باشد يا صرع داشته باشد نمى بينى کسى را که صرع مى گيرد اکثر آن است که يا در اول ماه يا در آخر ماه مي باشد.

 

حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم فرمود که هر که جماع کند با زن خود در حيض پس فرزندي که به هم رسد مبتلا شود به خوره يا پيسى پس ملامت نکند مگر خود را.

 

حضرت صادق عليه السلام فرمود: که دشمن ما اهلبيت نيست مگر کسي که والدازنا يا مادرش در حيض به او حامله شده باشد.

 

در چندين معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است که چون کسى خواهد بازن خود جماع کند بروش مرغان به نزد او نرود بلکه اول با او دست بازى و خوش طبعى بکند و بعد از آن جماع بکند.

 

در حديث صحيح از حضرت صادق عليه السلام منقول است که در وقت جماع سخن مگوئيد که بيم آن است فرزندى که به هم رسد لال باشد و در آن وقت نظر به فرج زن مکنيد که بيم آن است فرزندى که به هم رسد کور باشد ودر روايات ديگر از آن حضرت منقول است که باکى نيست نگاه کرده به فرج در وقت جماع .

 

در چندين حديث معتبر وارد شده است که مرد و زن در حالتى که خضاب به حنا و غير آن بسته باشند جماع نکنند.

 

از حضرت امام موسى عليه السلام پرسيدند که اگر در حالت جماع جامه از روى مرد وزن دور شود چيست ؟ فرمود باکى نيست باز پرسيدند اگر کسى فرج زن را ببوسد چون است ؟ فرمود باکى نيست .

 

از حضرت صادق عليه السلام پرسيدند که اگر کسى زن خود را عريان کند و به او نظر کند چگونه است ؟ فرمود که مگر لذتى از اين بهتر مي باشد و پرسيدند که اگر بدست و انگشت با فرج زن و کنيز خود بازى کند چون است ؟ فرمود باکى نيست اما به غير اجزاى بدن خود چيزى ديگر در آن جا نکند. و پرسيدند که آيا مي تواند درميان آب جماع بکند فرمود باکى نيست

 

در حديث صحيح از حضرت امام رضا عليه السلام پرسيدند ازجماع کردن در حمام فرمود باکى نيست .

 

حضرت صادق عليه السلام فرمود که مرد با زن و کنيز خود جماع نکند در خانه که طفل باشد که آن طفل زناکار مي شود يا فرزندي که از ايشان به هم رسد زناکار باشد.

 

 
 
 
 

 

هنگام تبلیغ دین اسلام، همواره گفته می شود که اسلام تمام نیازهای انسان را مدنظر قرار داده است و همواره سعی می کند تا به انسان بیاموزد که برای رفع نیازهای خود، چگونه رفتار کند. متاسفانه در این بین مسائلی هستند که در راه آموزش آن ها کوتاهی شده است، و از جمله ی مهمترین این مسائل، آموزش مسائل جنسی و آموزش آداب و روش های مقاربت است، به طوری که در بین بعضی از مردم، بیان و آموزش مسائل جنسی، تبدیل به یک کابوس بسیار بزرگ شده است. اما واقعا آیا اسلام برای این نیاز انسان چه برنامه هایی دارد؟ آیا در اسلام آداب مقاربت و مسائل جنسی بیان شده است؟ و اگر اینچنین است، این آداب و روش ها، چه چیزهایی هستند؟
حقیقت مطلب اینست که اکثر مسلمانان نتوانسته اند اهمیت بسیار زیاد مسائل جنسی و توجهی که اسلام به این مسئله دارد را درک کنند.

این مسئله باعث می شود که آموزش مسائل جنسی تبدیل به یک حلقه ی مفقوده در جامعه شود و به خاطر همین سهل انگاری و عدم اطلاع رسانی بعضی از نهادهای آموزشی و فرهنگی، افرادی که در مسائل جنسی دچار مشکل می شوند و به سراغ منابع علمی معتبر می گردند، اغلب مواقع نتایج خوب و استانداردی را به دست نمی آورند.
البته هرچه می گذرد، اهمیت این مسئله بیش از پیش درک می شود و پایگاه های اسلامی-شیعی نیز بیشتر به مباحث آموزشی اسلام پیرامون مسائل جنسی توجه می کنند.
در شب اول عروسی چه باید کرد؟

شب عروسی (زفاف) اولین شب شروع زندگی مشترک و یکی از شب های بسیار مبارک است . مبارکی آن از این جهت است که در روایت آمده مؤمن با ازدواج و عروسی کردن نیمی از ایمانش تکمیل می شود. به همین جهت در منابع اسلامی آداب فراوانی برای آن ذکر شده است. در این شب دعا مستجاب است و خدا فرشتگان رحمت را برای عروس و داماد نازل می کند.
از آموزه های دینی به دست می آید، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه عبادت محسوب می شود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد ، به یکی از سنت های پیامبران(ص) عمل کرده است.
نکاتی که در این جا باید بر آن تأکید کرد این است که :
1- در انسان برخلاف سایر جانداران، کیفیت همبستر شدن و انجام رفتار جنسی با همسر غریزی نیست ، بلکه آموختنی است و باید روش صحیح آن را یاد گرفت، گرچه اصل وجود غریزه جنسی غریزی و فطری است. به همین دلیل یکی از ضروریات برای هر پسر و دختر جوان که تصمیم بر ازدواج دارند، این است که دانستنی های لازم برای این کار را یاد بگیرند. این دانستنی ها شامل: مقدمات همبستر شدن، شناخت نیازهای عاطفی یکدیگر در هنگام آمیزش و رعایت آن، شناخت راه های مختلف همبستر شدن، آگاهی از راه های جلوگیری از بارداری، تنظیم خانواده، آگاهی از احکام شرعی آن اعم از زمان و مکان آمیزش و مسائل دیگر آن مثل غسل و رعایت بهداشت ظاهری مثل مسواک زدن، خوشبو بودن و امثال آن، آگاهی از نکات بهداشتی آمیزش و رعایت آن، آگاهی ضمنی از اختلال های جنسی که در صورت وقوع، سریعا برای معالجه اقدام کنند و صدها نکته ریز و درشت ديگر.

2- رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی (ارگانسم) ، یکی از علائم انجام شدن موفقیت آمیز آمیزش جنسی است. اما با تأسف باید بگوییم بسیاری از همسران به دلایل مختلف که مهمترین آن عدم آگاهی است، از انجام رضایت بخش این عمل ناتوانند و به همین جهت به مشکلات زیادی اعم از جسمی و روانی مبتلا می شوند. حتی طبق آماری که روان شناسان و کارشناسان امور خانواده ارائه کرده اند بیش از 75 درصد از عوامل اختلاف های خانوادگی ریشه در این موضوع دارد.

شیخ اجل سعدی در گلستان در ضمن داستانی می گوید:
زن کز بر مرد بی رضا برخیزد
زان خانه و زان سرا بلا برخیزد

3- در رسیدن به اوج لذت جنسی، که علامت آن انزال در زن و مرد است، بین زن و مرد تفاوت وجود دارد و معمولا مرد بسیار زودتر از زن به این مرحله می رسد. به همین خاطر بسیاری از مردان وقتی به ارگانسم می رسند ، دست از کار می کشند؛ در حالی که هنوز همسرشان به ارگانسم نرسیده است. رها کردن زن دراین حالت باعث می شود مشکلات جسمی زیادی از جمله ایجاد درد در ناحیه کمر و شکم برایش به وجود آید. پس لازم است مرد به این نکته توجه کند و قبل از آمیزش، همسرش را با تحریک نقاط حساس زن ، او را برای این کار آماده کند.
در روایات فراوانی این موضوع مهم بیان شده و تصریح می کند یکی از آداب همبستر شدن با همسر ، ملاعبه یعنی تحریک زن از طریق لمس و مالش بدن و در آغوش گرفتن و … است . حتی در حدیثی آمده است مردی که قبل از نزدیکی با همسرش ملاعبه کند، مورد نظر و لطف و رحمت ویژه خدا قرار می گیرد
آداب روابط زناشویی زن و مرد دو قسم است:

الف - آداب شب زفاف که عبارت است از :

1- ابتدا عروس و داماد وضو بگیرند.
2- تکبیر گفتن در این شب ؛ برخلاف مراسم جاهلیت - که متأسفانه عده‏ای در عصر ما به بعضی از آنها گرفتاراند و شب زفاف را به بی عفتی و بی غیرتی و گناه می گذرانند - در اسلام ، نخستین حرکت سازنده زندگی مشترک ، با شعار «تکبیر» آغاز می گردد .
3- خواندن دو رکعت نماز ؛
خواندن این نماز با حال خضوع و خشوع و دعای ذیل در سرنوشت عروس و داماد بسیار مؤثر است: «اللهم ارزقنی الفتها و ودّها و رضاها بی و ارضنی بها و اجمع بیننا باحسن اجتماعٍ و انفس ائتلاف فانّک تحب الحلال و تکره الحرام؛ خدایا الفت و مودت و رضایت زن را نسبت به من و رضایت مرا نسبت به او، بر من ارزانی دار و میان ما را به بهترین وجه مجتمع نما و نیکوترین الفت را به ما عطا کن، همانا تو حلال را دوست می داری و حرام را زشت می شماری». 4- خواندن دعا و نیایش، که بعد از خواندن نماز زفاف صورت می گیرد.
5- دست گذاشتن داماد بر پیشانی عروس ؛
پس از ورود عروس به حجله ، داماد در حالی که رو به قبله می ایستد، دست خویش را بر پیشانی عروس بگذارد و برای خود و عروس و اولاد آینده‏شان ، چنین دعا کن: «اللهم بامانتک اخذتها و بکلماتک استحللت فرجها، فان قضیت لی منها ولدا فاجعله مسلما سویّا ولا تجعله شرک شیطان؛ خدایا این زن را به امانت از تو گرفتم و با کلمات تو او را حلال کردم، اگر از این زن فرزندی برای من مقرر فرمودی او را پربرکت و پارسا قرار ده و برای شیطان در او بهره‏ای قرار مده».

ب - آداب عمومی ( مستحبات) زناشویی:

 

  1. گرفتن وضو
  2. در هنگام جماع تعجیل نکند و زن را برای آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد.
  3. جماع در شب‏های دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه یا جمعه باشد.
  4. هنگام جماع با زن ملاعبه و بازی کند تا او کاملاً آماده شود.
  5. جماع را وقتی انجام دهد که زن میل دارد.
  6. بهتر است نزدیکی در اول شب نباشد ، بلکه ساعاتی بعد از خوردن شام باشد ،


زیرا معده پر است و نزدیکی موجب قولنج و فلج و چکیدن بول و فتق و ضعف بینایی و برخی بیماری های دیگر می شود.
امام رضا(ع) فرمود این عمل را در آخر شب انجام دهید. زیرا برای بدن صالح تر و مایه امید بیش تر و ذکاوت بیش تر برای فرزندي که به دنیا می آید ، می باشد. (سفینه البحار ، ج 1، ص 181)

از دیدگاه تمامی کارشناسان علوم انسانی، بدون شک یکی از مهمترین امیال و غرایز انسانی، غریزه ی جنسی است و بهترین راه مدیریت و اداره ی این غریزه ازدواج است که می تواند غریزه ی جنسی را در مسیر درست خود هدایت کند. به هر حال از جهات گوناگون اهمیت این مسئله قابل توجه است و با توجه به اهمیت اولین رابطه ی جنسی، که تاثیرات دراز مدتی بر روی ذهن و جسم زوجین و به خصوص خانم ها دارد، خیلی مهم است که یکسری آداب و شرایط و تکنیک ها را به زوج های جوان آموزش داده شود.

ترس زنان از اولين رابطه جنسي با همسرخود و پايان

باكره گي - شب زفاف

شب عروسي

شبي كه تا قبل از آن به آن مي انديشيم و شبي كه پس از سپري شدن آن تا پايان عمر از آن ياد خواهيم كرد

شبي كه در آن دو نفر هستند كه همه مايلند اين دونفر را ببينند شما و همسرتان شبي شاد شبي زيبا و البته پر از استرس براي يكي از آنها وشايد هر دوي آنها اولين رابطه جنسي مهم ترين رابطه جنسي شما خواهد بود دختران از اولين رابطه مي ترسند چرا كه در اولين رابطه پرده بكارت آنها از بين خواهد رفت فكر به اين قضيه خودش استرس آور است .

استرس زياد و از همه مهمتر ترس جنس مونث از برقراري اولين رابطه خود به اندازه كافي لازم است تا از كيفيت اين رابطه بكاهد پس پيشنهاد من به شما محدود كردن رابطه خود به يك معاشقه كامل و پر از احساس در اين شب است رابطه كامل ( دخول) بايد زماني انجام شود كه هر دوطرف بدون استرس و در آرامش كافي باشند . برداشت خانمها و آقايان  از پاره شدن پرده بكارت شايد برداشت درستي نباشد اكثريت تصور مي كنند كه پرده همانند يك لايه گوشت يا يك لايه پوست ضخيم ميباشد و پارگي آن همراه با خونريزي شديد و درد و يا سوزش شديد است به هيمن دليل ترس واسترس از اولين رابطه جنسي در زوجه شكل ميگيرد اين ترس تا جايي است كه برخي از دختران حتي ازدواج خود را به تاخير مي اندازند . آيا وا قعا چنين است ؟ خير . ضخامت پرده بسيار نازكتر از ان ميباشد كه تصور مي كنيد به  همين دليل هم است كه آسيب پذير است . مقدار خوني هم هنگام پارگي خارج مي شود شايد فقط يكي يا دو قطره باشد كه در بعضي افراد مقدار آن كمتر است از نظر سوزش و يا درد نه اينكه احساسي وجود ندارد احساس سوزش و درد وجود دارد اما نه به آن حدي كه در ذهن افراد شكل گرفته حتي برخي از افراد هيچ احساسي ندارند پس جاي نگراني نيست .

نكات مهم  و مختصر بعد از شب عروسي و آغاز زندگي مشترك

شب عروسي هر چقدر هم كه زيبا باشد هر چقدر هم كه شاد و مفرح باشد زود سپري مي شود و پس از اين شب يك افت روحي به دو طرف اعمال مي شود كه البته بيشتر شامل حال جنس مونث مي شود چرا ؟ عروس خانم بايد تمام وابستگي هاي خود را از خانواده در يك شب رها كند هر چند كه قطع رابطه در كار نيست اما همين كه در محيط خانوادگي خود نيست براي او يك افت روحي موقتي شكل خواهد گرفت .حتي اگر هر روز يك بار به خانه پدري خود سر بزند و يا ساعتها پاي تلفن با مادر و اعضاي خانواده خود صحبت كند اين افت روحي همچنان وجود دارد . اين امريست طبيعي . و اما در اينجا وظيفه آقاي تازه داماد زيادتر مي شود در اين دوران چند روزه ( حداكثر يك ماهه) بهتر است اجازه ندهيد كه همسر شما تنها بماند البته برخي از رسمهاي ما ايرانيها در اين مواقع بسيار زيبا ميباشد رسم پاگشا كردن و دعوت كردن تازه عروس و تازه داماد به مهماني هاي اقوام بسيار رسم خوبيه كه از اين افت روحي خارج شويد به جز اين مبا حث محبت كردن در اين دوران ضروري ميباشد البته هر رابطه اي بايد دو طرفه باشد . يك مثال : توجه داشته باشيد در دوران اوليه زندگي امكان دارد به علت عدم تجربه كافي در طبخ غذا توسط  خانم غذا شور بشه شرين بشه بي نمك بشه و يا حتي بسوزه مطمئنا اين عمل عمدي صورت نگرفته و خود خانم در درجه اول خيلي ناراحت و نگران مي شود به جاي آنكه شما همسرتان را سرزنش كنيد بهتر است با نوازش و برخوردي محبت آميز او را به يك رستوران دعوت كنيد و البته بعد از خوردن غذاي رستوران اين جمله را بر زبان بياوريد كه شما چقدر مايليد تا دست پخت همسر خود را نوش جان كنيد اين رفتار شما بسيار نيكو تر و پربار تر از برخورد تند و شديد ميباشد.
شب عروسی ، خودتان را آماده کنید

شـب عروسـی بـه نظر بسیاری از افراد موضوعی است که صحبت کردن در مورد آن ممنوع می باشد؛ اما به هـر حـال مسئـله ای اسـت که بسیاری از زوج هـای تـازه ازدواج کرده، دیر یا زود با آن بـرخـورد کـرده و لذتش را خواهند بـرد. به جـای اینـکه ایـن مـوضوع را پنهان نگه داریم، بهتر است مطلب را باز کرده و در مـورد آن بـحث کنیم.

مـانند تعداد بسیار زیادی از عروس و دامادهای دیگر ممکن است شما هم در این فـکر بـاشیـد که چـگونه باید به شب عروسی خود نزدیک شوید؛ در این شرایـط هـزاران پرسش بی پاسخ به ذهن شما خطور می کند: آیا همه ی زوج ها شب عروسی با هم ارتباط جنسی برقرار می کنند؟ کسانیکه برای نخستین بار است که یک چنین تجربه ای را کسب می کنند، چگونه می توانند با هیجان وارده روبرو شده و آنرا به درستی کنترل نمایند؟ و هزاران پرسش دیگر. همچنین ممکن است برخی از افراد تصور کنند که آیا باید حتماً رابطه جنسی همان شب انجام پذیرد؟ آیا پس از اتمام کار طرفین احساس شرمندگی و دست پاچگی خواهند کرد؟ اینها سوال های رایجی هستند که در ذهن بسیاری از افراد ایجاد می شود و اگر شما هم در ذهنتان یک چنین سوالاتی را دارید، مطمئن باشید که تنها نیستید.
چگونگی این امر که شما و نامزدتان چگونه مقدمات شب عروسی را فراهم می آورید

با توجه به خستگی ها و استرس هایی که شب عروسی بر روی هر دو طرف وارد می شود، این امکان وجود دارد که زن و شوهر در بهترین شرایط جسمانی نباشند و نتواند بهترین رابطه جنسی خود را تجربه کنند؛ شما زمانیکه برای شب عروسی خود برنامه ریزی می کنید باید حتماً این امر در ذهن داشته باشید.


از سوی دیگر اگر شما و نامزدتان تا قبل از ازدواج هیچ گونه رابطه جنسی نداشته باشید و یکی یا هر دو طرف باکره باشید، احتمال دارد احساس استرس، اضطراب، و ترس به شما دست دهد. البته همه این احساسات کاملاً قابل درک هستند، اما هیچ دلیلی برای بروز یک چنین احساساتی وجود ندارد. نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم را دنبال کنید و مطمئن باشید که با قدری تفاهم و درک متقابل شب فراموش نشدنی عروسی خواهید داشت، حتی اگر به رابطه جنسی هم ختم نشود.

انتظارات غیر واقعی نداشته باشید


زمانیکه زندگی مشترک خود را شروع می کنید، باید همچنیان توجه داشته باشید که شب عروسی شما نمی تواند رمانتیک ترین لحظه ای باشد که در تمام طول عمر خود تجربه کرده اید. حقیقت اینجاست که شب های عروسی رمانتیک، فقط متعلق به پرده های سینما هستند. واقعیت اینجاست که هم عروس و هم داماد به دلیل فشار کاری و استرس موجود خسته تر از شب های قبل هستند، و این امر آنها را در بهترین شرایط برای معاشقه قرار نمی دهد.


هیچ گاه نباید استراتژیتان این باشد که انتظار زیادی از شب عروسی داشته باشید. فشار بیخودی روی خودتان وارد نکنید چراکه این امر شما را مضطرب و عصبی می کند و سبب می شود که اجازه ندهد شما آن لذتی را که لازم است از شب عروسی خود ببرید. هیچ گونه باید و نبایدی در مورد اتفاقاتی که ممکن است در آن شب روی دهد، وجود ندارد. فقط آرام باشید، با هم حرف بزنید، صمیمی شوید و انتظارات خود را پایین بیاورید.


اگر بتوانید یکدیگر را آرام کنید و با هم صمیمی باشید، یک تجربه جنسی عالی را یا همان شب یا در شب های آتی تجربه خواهید کرد. از سوی دیگر حتی اگر شب اول رابطه جنسی برقرار شد اما لذتی را که در نظر داشتید نبردید، بقیه عمر وقت دارید که تکنیک هایتان را عوض کنید. در حال حاضر فقط باید روی این مطلب تمرکز کنید که از بودن با هم لذت ببرید.


برنامه ریزی کرده و خود را آماده کنید


بسیاری از زوج ها هستند که مدت های طولانی می نشینند و در مورد جزئی ترین مسائل عروسی با هم صحبت کرده و تک تک امور را برنامه ریزی می کنند، اما هیچ گونه حرفی در مورد شب عروسی با هم نمی زنند. باید قدری از توجه خود را که با وسواس تمام نثار امور نه چندان باارزش میکنید، صرف آماده شدن برای شب عروسی کنید. هر چقدر بیشتر زمان داشته باشید، کمتر ناشیانه عمل میکنید و لذت بیشتری می برید.

بهترین کار این است که زمانی را بگذارید و با هم در مورد این مطلب صحبت کنید، انتظاراتتان را با هم در میان بگذارید و به هم بگویید که از چه چیزی لذت بیشتری خواهید برد. سعی کنید همدیگر را بیشتر بشناسید، به تمایلات یکدیگر احترام بگذارید، و مرز و محدوده را نیز رعایت کنید. حتی می توانید از همسر خود دعوت کنید تا با هم این مقاله را بخوانید تا راه گفتگوهای بیشتر در این زمنیه برای شما باز شود. اگر پیش از اینکه در مرحله انجام قرار بگیرید، در مورد آن مسائل با هم صحبت کنید، هر دو نفر احساس آرامش بیشتری پیدا خواهید کرد.

همچنین باید توجه داشته باشید که شب های دیگر با هر لباسی که می خوابید شب عروسی نباید این کار را بکنید و نه باید با شلوار جین بخوابید نه پیجامه. یک دست لباس خواب مخصوص برای این شب تهیه کنید، به طوری که به شما بیاید، و چهره تان از هر زمان دیگر زیباتر کند. البته ما نمی گوییم چیزی بپوشید که در آن راحت نباشید بلکه باید چیزی را انتخاب کنید که در آن راحت بوده و در عین حال به شما بیاید و جذابتان کند.

پیش از اینکه خرج و مخارج عروسی سر به فلک بزند، بنشینید و این مورد را هم در لیست خرید های خود بگنجانید که از همه چیز مهمتر هستند. از جمله وسایلی که باید در چمدان خود بگنجانید به شرح زیر می باشند:


1- لباس زیر زیبا و جذاب

2- آهنگ های عاشقانه که به شما آرامش می دهند يكي از موارديكه شنيدن غنا مجاز شمرده شده شب زفاف وان هم مخصوص عروس وداماد است نه ديگر مهمانهاي حاضر در مراسم عروسي.

3- تهیه آب نبات های طعم دار و شمع های خوشبو که فضا را عاشقانه تر کنند

4- وان آب گرم. از جمله دستورات دين من اسلام اين است كه داماد بايد وقتي عروسش وارد حجله شد با ابي ولرم پاي اورا بشويد واز زانو به سمت مچ پا با دست خود بكشد .

5- عطرهای خوشبو بطو ر كلي معطر بودن براي مومن سفارش شده ولي زنان بايد از معطر نمودن خود در جايي كه نامحرم بوي خوش انان را استشمام مي كند خوداري كنند در هر صورت معطر وخوشبو بودن براي عروس وداماد از سنتهاي زيباي اسلامي به شمار مي رود.

چند کار کوچک است که می توانید انجام دهید؛


به چشم های هم نگاه کنید و بگویید: "دوستت دارم" بهترین زمان برای اعتراف به این موضوع که شریکتان را دوست می دارید، زمانی است که در صمیمیت کامل به سر میبرید و یا در حین برقراری رابطه جنسی هستید. اگر در این لحظه بتوانید با هم ارتباط برقرار کنید، هر زمان دیگری هم می توانید! ارتباط چشمی صمیمت را تشدید می کند چراکه حاوی این پیام است که شما دو نفر برای هم اهمیت قائل هستید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

مستندات جواز غنا در زفاف:

ا - وسایل الشیعه ج7ص480و481 ابواب صلاه العید باب 37 حدیث3(9910)
2- ریاض المسائل ایت الله سید علی قاضی ج8 ص157

-3 الحدائق الناظره شیخ یوسف بحرانی ج18ص116
4-مختصر النافع محقق حلی ص116
5-شرح لمعه ج1ص309(چاپ سنگی)

6-المکاسب شیخ مرتضی انصاری ج1ص314
7-مکاسب محرمه امام خمینی ج1ص232
8-مصباح الفقاهه سید ابوالقاسم خوییج1ص491
فتوی به جواز داده اند هرچند احتیاط مستحب بر ترک ان حتی در شب زفاف است
که این جواز 8شرط دارد 1- عروسی شرعی باشد2-غنا کننده زن باشد نه مرد3-
تکلم به باطل نکند4-با الات لهو مثل تار وطنبور ونی ودف همراه نشود 5-
مرد بر انها وارد نشود ولو محرم عروس باشد6-اجنبی صوت زن را نشنود7-نکاح
دائم باشد8-در حال زفاف که داخل کردن عروس به خنه داماد است باشدیا در
وقت متعارف در عروسی در بلاد باشد(میراث فقهی ج3ص1084و1085 به نقل از
ذخیره المعاد فی تکالیف العباد )
همچنین تحریر الوسیله امام خمینی ج1ص497مسئله 13

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 9:35 :: نويسنده : ط.حسینی/ف.داوری

درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید موسسه ی سیدالشهدا (ع)
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون سیدالشهدا و آدرس kanoon68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 47453
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1